Resekcja Mielec

W naszym gabinecie mogą wykonać Państwo zabieg resekcji wierzchołka korzenia zęba.

Resekcja najczęściej jest ratunkiem dla zęba zakwalifikowanego do usunięcia. Zabieg resekcji przeprowadza się, gdy leczenie kanałowe lub powtórne leczenie kanałowe nie wyeliminowało stanu zapalnego przy korzeniu, bądź jest niemożliwe do przeprowadzenia.

Zabieg polega na chirurgicznym odcięciu szczytu korzenia zęba z równoczesnym usunięciem okołowierzchołkowego ogniska zapalnego lub innych zmian.

WSKAZANIA DO ZABIEGU:

• zmiany chorobowe przy wierzchołku korzenia takie jak: torbiel, ziarniniak, zapalenie kości
  • złamanie wierzchołka korzenia
  • przedziurawienie przyszczytowej części korzenia podczas leczenia kanałowego
  • ciała obce pozostawione w kanale (złamane narzędzia), przepchnięty poza kanał materiał wypełniający
  • niedopełniony kanał korzeniowy

JAK WYGLĄDA ZABIEG RESEKCJI?

Zabieg wykonuje się w znieczuleniu miejscowym. Resekcja polega na nacięciu śluzówki i wywierceniu otworu w kości na wysokości wierzchołka korzenia. Po nacięciu i wywierceniu usuwa się zainfekowaną tkankę i odcina wierzchołek korzenia zęba. Następnie należy uszczelnić koniec kanału, poprzez jego wsteczne wypełnienie specjalnym cementem MTA. Na końcu zakłada się szwy, natomiast jama powstała po usuniętym korzeniu po paru miesiącach wypełnia się nową kością.

Po zabiegu stosuje się:

• zimne okłady policzka,
  • zalecone przez lekarza leki przeciwbólowe.

Zapraszamy na konsultacje do gabinetu Estident.

Zapisy pod numerem telefonu 730 196 401